The kingdom is near! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tomas Mulder - WaarBenJij.nu The kingdom is near! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tomas Mulder - WaarBenJij.nu

The kingdom is near!

Door: tomasmulder

Blijf op de hoogte en volg Tomas

10 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Aloha!

Okee, Nederlands... dat kost me nu bijna meer moeite dan engels. Hewt leven is vreemd! Ik kan jullie geruststellen, weatherwise is wasn´t that good this week! Maarja nog steeds kortebroeken en shirts weer, maar veel bewolking en af en toe een spatje regen. Maar dat maakte de afgelopen weken geen disaster.
Het waren 2 geweldige weken! Vorige week ging het over spiritual warfare. De wereld is een zooitje op veel plaatsen. We kunnen dat tegengaan door daadwerkelijk het koninkrijk van God op aarde te leven. Dat doe je door goede relaties op te bouwen en van elkaar te houden. Het koninkrijk van God op aarde houdt in: rechtvaardigheid ipv onrechtvaardigheid, vrijgevigheid ipv hebzucht, selflessness ipv selfishness en ga maar door. Als we op die manier leven kunnen we het kwaad uit de wereld halen.
Verder is er die week een doorbraak geweest in genezingen. Mijn geloof is ontzettend opgebouwd en deze week ging dat nog even door. Het centrale thema was dat Jezus ons de wereld in zendt en zegt dat we hetzelfde zullen doen als wat Hij deed en zelfs grotere dingen. getuigenissen over voedsel dat wordt vermenigvuldigd onder de handen van mensen. Duizenden genezingen die plaats vinden door gebed onder andere door 11 en 12 jarige tieners. 2 van de tieners hadden genoeg van mensen genezen en wilden meer dus probeerden ze over water te lopen. Wat en geloof, het zieke is dat t lukte voor 1 van de twee. Het hele christelijk geloof gaat om het hebben van kinderlijk geloof. We worden serieus klaargestoomd voor onze outreach om daar briljante dingen mee te maken. God is zoveel groter!
Tussendoor zijn we nog met de hele klas een weekend weg gegaan. We hebben twee nachten doorgbracht in makapala, een andere basis aan de noordzijde van het eiland. Het is prachtig daar. Veel groen, wat wel is leuk is na al dat vulkaangesteente wat hier is, maar er was ook meer regen. Het was lekker om ff weg te zijn, maar we hadden ook weer les dat weekend dus dat was best vermoeiend. Ik moet nodig wat slaap inhalen.
Over 2,5 week vertrekken we al, het is nog niet zeker of we naar alle landen kunnen, er zijn veel problemen met t krijgen van visa's. Tijdens outreach zullen we waarschijnlijk werk gaan doen in sextrafficking (minderjarige meisjes die in gedwongen prostitutie zitten), we zullen straatkinderen helpen en we trekken de bergen in op zoek naar volken die nog nooit over Jezus hebben gehoord en wel wat hulp kunnen gebruiken. Dat is het plan tot nu toe, ik houdt jullie op de hoogte.

Aloha!

• 11 Maart 2012 - 08:20

Marten:

Mooie verhalen vent.Bizar om zoveel dingen mee te maken.Je zit op een mooie plek om je geloof diepgang te geven. Blijf nuchter,scherp en ontvankelijk. Surf's up!

Ciao

• 11 Maart 2012 - 10:31

Joyce:

Heyyyyyyy Tomas!
    Wat een heerlijke verhalen en wat een heerlijke foto's! :) Gaaf ook, je vooruitzichten! Succes met voorbereiden op de outreach!
    Keep up the good work!
    xx Joyce.

• 11 Maart 2012 - 20:12

Esther:

hoi tomas, je kent me (nog) niet, maar ik ken thijs, tyas, chris en anderen wel, dus ik lees nu en dan je verslagjes mee; echt super gaaf! Heel veel zegen daar wat je uit mag dragen; dat doe je dus al door dit met ons te delen! Bedankt daarvoor! ik geniet mee op afstand van alles wat God voor en door jou doet, hoop je nog eens 'live' te spreken :) groetjes, esther v.d.meer (berea-noorderling ;) )